Refund policy
Angrerett
Angreretten gjelder kun ved kjøp på nett, og ikke ved kjøp i fysisk butikk.
Ved nettkjøp har du som forbruker rett til å trekke deg fra avtalen innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Du må gi oss beskjed innen fristen om at du ønsker å benytte angreretten, og deretter returnere varen innen 14 dager etter at du har gitt beskjed. Du dekker selv returfrakten, med mindre annet er avtalt.
Viktig: Angreretten gjelder ikke for varer som er laget på bestilling eller tilpasset dine ønsker – for eksempel bilder i spesialtilpassede størrelser eller bilder som er innrammet etter dine spesifikasjoner, jf. angrerettloven § 22 bokstav e.
Bytte
Dersom du ønsker å bytte et produkt til en annen størrelse, kan dette i utgangspunktet ikke kreves etter angrerettloven når varen er produsert på bestilling.
Vi tilbyr likevel mulighet for bytte dersom:
-
varen returneres i original emballasje,
-
varen er uskadet, og
-
varen kan videreselges som ny.
Eventuell prisdifferanse dekkes av kjøper.
For produkter fra Nasjonalmuseet tilbyr vi bytterett dersom du ønsker en annen størrelse. Bildet må da returneres i original emballasje og være i samme stand som mottatt.
Returadresse
Alle returvarer skal sendes som bedriftspakke til:
DÁIDDA AS
Thorvald Meyers gate 19
0555 Oslo
Skadet produkt
-
Dersom produktet blir skadet under forsendelse, eller det oppstår en mangel som skyldes produksjonsfeil (f.eks. feil kutt, trykkfeil eller unormal falming av farger), dekkes dette av DÁIDDA i henhold til reklamasjonsretten. Vi vil da produsere et nytt produkt eller refundere kjøpet.
-
Dersom produktet blir skadet etter levering på grunn av forbrukers håndtering (f.eks. knuste rammer eller rifter under oppheng), dekkes dette ikke av reklamasjonsretten. Du er likevel velkommen til å kontakte oss – vi hjelper gjerne med reparasjon eller nytt print mot en kostnad.
Reklamasjon
DÁIDDA tar ansvar for reklamasjon på egne produkter produsert internt, inkludert fotokunst, kunstreproduksjoner, digital kunst og plakater.
For originale verk og malerier er kunstneren selv ansvarlig for eventuelle feil eller mangler, men DÁIDDA håndterer reklamasjonsprosessen for deg som kjøper.
Du har reklamasjonsrett i:
-
inntil 2 år etter mottak av varen, eller
-
5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger.
Du må melde fra innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Reklamasjon innen 2 måneder etter oppdagelse regnes alltid som tidsnok.
Ved godkjent reklamasjon dekker DÁIDDA kostnader forbundet med retur, omlevering eller reparasjon.
For reklamasjon:
📧 hei@daidda.no
Legg ved bilder og en kort beskrivelse av feilen, så hjelper vi deg raskt.